El Festival Acústica genera un impacte econòmic d' 1.300.000 euros a Figueres, segons un estudi municipal

2014.11.07.Impacte_Acústica.JPG

La celebració del Festival Acústica de Figueres d’aquest any ha generat un impacte econòmic a la ciutat xifrat en 1.308.584’98 euros. Aquesta és la principal conclusió de l’estudi de l’Ajuntament de Figueres elaborat amb el sistema de monotorització municipal per avaluar la repercussió econòmica dels esdeveniments celebrats a la capital altempordanesa.

L’informe posa de manifest l’alta rendibilitat del festival per a la ciutat, ja que l’impacte econòmic generat a Figueres multiplica per set la inversió realitzada per l’Ajuntament. Concretament, cada euro invertit per l’Ajuntament genera un retorn econòmic de 6’98 euros a la ciutat, mentre que per cada euro de despesa total de l’esdeveniment el retorn és de 2,73 euros. En aquest sentit, l’estudi detalla també que la despesa mitjana dels espectadors de l’Acústica és de 17’90 euros.

Pel que fa a la motivació dels espectadors per assistir-hi, un 48% dels enquestats manifesta que hi acudeix per ‘l’ambient a la ciutat’ o per ‘l’activitat social’ que implica la celebració del festival. Aquesta dada demostra el grau de consolidació de la marca Acústica com a esdeveniment social i cultural de referència. L’altre 52% d’enquestats manifesta que acudeix al festival motivats per la programació musical.

Pel que fa a la procedència dels espectadors, l’informe evidencia que el festival és un pol d’atracció que atreu molts visitants a la ciutat. Segons les dades de l’estudi, un 55% dels assistents provenen de les comarques barcelonines i gironines que generen unes 700 pernoctacions a la ciutat durant la celebració del festival. El 45% dels espectadors és públic local. L’edat mitjana dels assistents és de 36 anys.

Projecció de la ciutat a través del festival
L’estudi també confirma la projecció que aconsegueix la ciutat gràcies a l’elevada presència mediàtica del festival. L’informe calcula que l’impacte en mitjans de comunicació està valorat en 142.760 euros, que és el cost que hauria representat haver de pagar totes les notícies publicades als mitjans referides al festival. Aquesta quantitat representa un 75% del total ja que l’import màxim que contempla el sistema de monotorització de l’Ajuntament és de 190.000 euros.

Got solidari
L’Acústica també ha fet públic l’import recaptat amb el Got Solidari, la iniciativa social del festival que destina un 20% de la recaptació dels gots reciclables a una entitat o associació. Aquest any, i amb el patrocini del Centre Comercial Gran Jonquera Outlet & Shopping, s’han recaptat 3.198,60 euros que s’han lliurat al Grup Iris, Associació Empordaneses Afectades de Càncer de Mama. La iniciativa pretén donar visibilitat al teixit associatiu de caràcter social i recollir fons per finançar les seves activitats.


Galeria d'imatges

2014.11.07.Impacte_Acústica.JPG